Ms Littlewood verseskönyve: A világegyetem legnagyobb rejtélye

A világegyetem legnagyobb rejtélye

Hová tűnnek a fél pár zoknik vajon?
E talány gyötör, ha kérded, mi bajom,
hát ez,
nem várom el, hogy Sherlock Holmes felkérjen,
önként nyomozok, ez minden rejtélyen
túltesz.

Az első gyanú a szobámba vezet.
Nyilvánvaló, csak az ágy alá lehet
bújva,
de nincs, tehát ha minden mást kizárok,
nem maradt más, elnyelték a kvazárok.
Durva.

A másik sejtette, ki kéne mosni,
azóta sejtem én is, mert a zokni
ravasz,
ha már a szagot túl sokáig tűrte,
elszublimál a fagyos világűrbe,
szevasz.

A harmadik meg magától távozott,
elűzte másik szitává változott
fele,
áthelyeződött térben és időben,
mert direkt pocsolyáztam az esőben
vele.

Ha hazaértem keltemből, jártamból,
addig rángattam vadul, míg lábamról
legyütt,
ezért lehetett, hogy legalább tízszer
lemenekült a mosógépből vízzel
együtt.

Eddig, ha sújtott a zokni-enigma,
bután bólogattam sajnos mindig, ha
szidtak,
a tudomány haladt, ma már jól tudjuk,
teleportálta őket egy féreglyuk
pikk-pakk.

A többi szökevényt pedig mi lelte?
A nagyvilágban kóborolnak szerte
talán?
Mostanra mindegyikük anyaghibás?
Megette őket a szingularitás?
Nem ám.

Ott, ahol a szárítókötél sem jár,
ott, ahol a fél egyedül is egy pár,
pont ott,
feltalálásuk óta gyülekeznek
harisnyák, kapcák, lábtyűk, színevesztett
rongyok.

Önálló államot alapítottak,
nem rémíti őket a fakító nap,
sem éj,
mert minden zokni, tudjátok, gyerekek,
eredendően szabadnak született,
juhhéj!
Illusztráció gyerekvershez, rejtélyesen eltűnt fél pár zoknik, harisnyák, kapcák, lábtyűk önálló államáról egy féreglyuk túlsó végén a világűrben.
Illusztráció gyerekvershez, fél pár szakadt, rongyos zokni a világegyetemben eltűnt párja után nyomozva stopra vár a szabad zoknik állama irányába.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése