Ms Littlewood verseskönyve: Hepiend

Hepiend

Amikor először találkoztam Voldemorttal,
azt akarta mondani, hogy avada kedavra,
de valami egész más jött ki belőle:
összecsapta a kezeit, azzal, hogy szavamra,
ilyen stramm gyerekkel jobb lesz jóban lenni,
elég időt töltöttem már horcruxba ragadva,
kösz, olyat soha többet, szóval nincs harag,
aztán leültünk együtt egy közeli kispadra,
szakmai fogásokat elemeztünk ki,
nem akart cikizni, viszont őszintén elmondta,
hogy leviósza, nem pedig levioszá,
és kiderült, eddig ezért nem sikerült.

Amikor először találkoztam a Gonosz Mostohával,
rémisztően kacagott és fénylett a sok alma,
de valami egész más jött ki belőle:
megsúgta nekem, hogy az ő legnagyobb hatalma
a rétessütés, de az előítélet
meggátolja benne, pedig mi mindent megadna,
ha gyerekzsúrokat tarthatna, higgyem el,
nem izgatná, ha tükre száz darabra hasadna,
már be is rendezte a kastélyt lufikkal,
mert ő olyannyira gonosz, hogy büszkén vállalja,
tojik a modern nevelési elvekre,
és nem fél elkényeztetni a gyereket.

Amikor először találkoztam Darth Vaderrel,
vele volt az erő és kivonta a fénykardját,
de valami egész más jött ki belőle:
gondolt, és lezavartunk vagy három kör barkochbát,
ez afféle jedi elmetrükk szerinte,
aztán kisföldalattival egy zsúfolt parkon át
elvitt a közlekedési múzeumba,
nem is vettünk jegyet, mert füllentett egy jókorát,
nem ezeket a vendégeket keresik,
aztán bennragadtunk a záróránál is tovább,
a repülők szárnyát X-be fordította,
és titokban lebegtette a villamost.

Amikor először találkoztam Szörnyella de Frásszal,
izgatottan leste a bőrömön a pöttyöket,
de valami egész más jött ki belőle:
egy gyógyszertárba vonszolt, és intett, a löttyöket,
amik ekcémára jók, hozzák szaporán,
nem holnapra, most azonnal, neki nem füttyöget
vissza senki sem következmények nélkül,
ha feltartják, kitör ám belőle a szörnyeteg,
és két embere vár odakinn, értik-e,
szóval egy-két-há, munkára, úgy, mint a förgeteg,
rám kacsintott, így kell ezt intézni, kicsim,
és tényleg megoldották három perc alatt.

Amikor először találkoztam Szauronnal,
szolgájává akart tenni és lángolt a szeme,
de valami egész más jött ki belőle:
hallotta, sokat csúfolnak, ejnye, mi a fene,
ez nem szép dolog, és baromi kíváncsi,
mennyire nagy legények, ha megjelenek vele,
el is kísért, és persze rend lett azonnal,
békésen legóztunk, csak épp neki nincsen keze,
így nem tudta megfogni, de segítettünk,
kimondottan rá gondolva építettük tele
a szobát egy nagy, fekete várkastéllyal,
és randa, szürke síksággal körülötte.

Amikor először találkoztam Hókuszpókkal,
rám uszította a macskáját és haját tépte,
de valami egész más jött ki belőle:
Sziamiaú túl sok virslit evett ebédre,
és le kellett mozognia szegénykének,
de tisztáztuk, nem emlékeztetek semmi kékre,
a macska dorombolt, mi meg elcsevegtünk,
eszmét cseréltünk és hosszan beszéltem lelkére,
pro- és kontrahupi tárgyú érvelésem
azzal zártam, hogy ne nézzen ferdén a törpékre,
és azt mondta, erre nem gondolt korábban,
de alapvetően igazat ad nekem.
Digitális rajzon a Sith sötét nagyura, Darth Vader oldalán fénykarddal, vele van az erő és egy jedi padavan fiú, felettük X-szárnyú vadászgép repül.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése