Ms Littlewood verseskönyve: MB XXI

MB XXI

Ó Uram ha ráérsz
vegyél egy Mercedest nekem
ez nem felszólítás
afféle szelíd kérelem
legjobb lenne egy Benz
inkább nem magyaráznám túl
csak ne A-osztályút
beszélik könnyen felborul
nem hiányzik nekem
eléggé fel vagyok máris
kivált talajt fogok
ha téved ez az imám is
Ó Uram ha bírod
vegyél színestévét nekem
nem mintha nem futná
csak tudod csúnyán szétesem
amikor ott állok
szemtől szembe a készlettel
az összes tévéből
hasadt kollektív lélekkel
foglyul ejtett arcok
mondják egyszerre ugyanazt
pislogni nsncs erőm
a létszámfölény lefagyaszt
aztán meg mosóport
tukmál angyali fényárban
egy kecses fehér kéz
hatszáznyolcvankét példányban
mint a legyek szeme
szilánkokra repedt a lét
többfrontos hipnózis
villog és az agyamba ég
Ó Uram képzeld el
ha nem lett volna az este
tegnap a városban
nem lennék ma sem szétesve
döntésképes lennék
abban a kérdésben talán
hogy rendeljek vagy ma
spóroljak kicsit a kaján
arra sem emlékszem
mert a másnaposság kimart
hogy ki fizette ki
a két utolsó kör italt
ha te voltál Uram
tovább ne szerénykedj nekem
hisz ez arra utal
pénztárcád tényleg végtelen
arra is hogy szeretsz
bizonyságul elfogadom
létedre is talán
bár az súlyosabb fogalom
Ó Uram ha vágyol
shoppingolni hétvégente
intézd már helyettem
nagyon szépen kérlek mert te
olyan típusnak tűnsz
aki ügyel a címkékre
képes érdeklődni
pirosra költsek vagy kékre
engem hidegen hagy
fáj minden azzal töltött perc
ez az én nagy vétkem
te igazságot érdemelsz
de senki másnak még
nem vettem a bátorságot
bevallani azt hogy
kezem akciós újságot
nem érintett soha
kivontam magam a létből
nem veszek semmit már
és ha megtehetem élből
hárítom javaid
pedig dús mezőkön altatsz
szupermarketedben
bőséggel terem a ballaszt
mesterséges fényed
migrén-frekvencián pulzál
az összes napszakban
az összes polcnál és pultnál
Ó csak egy hétvégén
Uram esdve kérlek szépen
nagybevásárlásom
jöjj és kivitelezd nékem






2 megjegyzés :