Ms Littlewood verseskönyve: Neveléstan

Neveléstan

Viselkedjél rendesen
ne csapkodd az ajtót
maradj már a helyeden
múltkor is csak baj vót
azt a teremburáját
na meg szettevette
bezzeg a szomszéd gyerek
szedte vette ette
tudja hogy a sonkából
nem lesz sátorponvva
ő hallgat az anyjára
aki hányszormondja
hogyhogy mit mond amit kell
hogyhogy hányszor nemtom
ez csak mondás tudod jól
pölö irgumburgum
ezt meg kitől hallottad
nem tőlem az biztos
hogyan is fogalmazzak
nem ciki csak kínos
jó az tényleg ugyanaz
iktassuk a témát
tudod máskor ki tanít
ennyi szinonimát
attól te még gyerek vagy
és a neved hallgass
ezt sem tőlem hallottad
nem tököm az alhas
nekem te ne mutogass
én is tudom hol van
nem érdekel mire jó
hogyhogy mért mert mondtam
nem közöljük anyánkkal
ha nem akarunk sírást
hogy indokolja tömören
ha nem nagy kihívás
nem tőlem örökölted
ezt csak apád kezdi
neki sincsen indoka
nemhogy tömör, semmi
ezt csak úgy zárójelben
inkább ne jegyezd meg
hogyhogy késő ne csináld
te már megint kezded
a leborult szivarvég
nem fütyül a rézfán
de ez messze túlmutat
a mostani témán
nincs több mellédumálás
ígéretet várok
hogy nem rágod mégegyszer
körbe a virágot
hogyhogy mért mert fáj neki
az is lehet mérgez
nem ne teszteld magadon
apán sem de tényleg
már megmondtam nem fütyül
máshol sem hogy tudjad
hogyhogy mit hát leborul
aztán ott lenn punnyad
fejezd be sőt el se kezdd
tudod ez rám nem hat
hogyhogy mikor azonnal
hogyhogy miért mert csak
ha bepöccenek magad
megnézheted végül
szakadj már le erről a
szaros fütyülésről
igen ez egy csúnya szó
én is tudom és bocs
olyan mint a múltkori
nem ciki csak kínos
igen tudom próbáltam
és előbb se jött be
az kell még hogy kioktass
szemtelen kis törpe
a törpét se szó szerint
nagy fiú vagy köszi
amíg szövegelni kell
és nem öltözködni
vedd fel szépen egyedül
hogyhogy mért mert kértem
nem, nincsen rá semmilyen
kidolgozott érvem
egyszerűen fogj neki
hadd ne mondjam kétszer
nem érdekel mit gondolsz
nem azt mondtam hétszer
hát én ilyet sohasem
még ebben a korban
hogy a nagyi mit mesélt
leszarom már mondtam
igen megint kicsúszott
ne ismételd kérlek
kétszer, hétszer, sehányszor
nagy fiú vagy érted
mondja néha mindenki
nem jár érte börtön
kivéve a kisfiúk
alkivétel kölköm
igen ezzel rád célzok
mégis kire másra
a szomszéd gyerek bezzeg
szülői nyomásra
nem kérdez nem magyaráz
igaz nem is tudna
mert az anyja sem dumál
ellenben goromba
ígyaztán
viselkedjél rendesen
ne csapkodd az ajtót
maradj már a helyeden
múltkor is csak baj vót…

 

Barna aranyhörcsög tapos kilátástalanul egy terráriumban forgó mókuskerékben körbe-körbe, végtelenített üzemmódban, többféle textúrájú háttér előtt.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése