Ms Littlewood verseskönyve: Ő kell nekem

Ő kell nekem

A szeme olyan, mint Mr. Spocknak.
A szaruhártya mögött szüntelen forognak
a titkokat és terveket
fejtő fogaskerekek.
Akkor is, amikor éppen
szöget üt velem.
Nincs benne semmi nagyvonalúság.
Ő kell nekem.

A szája olyan, mint Smith ügynöknek.
Rögtön kiül, ha mások szüttyögnek
a szélére egy kis komoly
vért ígérő félmosoly.
Akkor is, amikor éppen
jól seper velem.
Nincs benne semmi lelkiismeret.
Ő kell nekem.

Az arca olyan, mint Adamának.
Párezer karcos tegnap a mának
mozdulatlan maszkot vés,
nem fér rá a tévedés.
Akkor sem, amikor éppen
szelet vet velem.
Nincs benne semmi valóságos.
Ő kell nekem.

A szíve olyan, mint Darth Vadernek.
Egy ilyet már hiába lékel meg
a kétely. Túl mélyen ül
a torzult hűség legbelül.
Akkor is, amikor éppen
törvényt bont velem.
Nincs benne semmi lehetőség.
Ő kell nekem.


Wejherovoban, Lengyelországban egy hazafi szobra, ami hóval borítva Darth Vader, a Sith sötét jedi nagyura formáját veszi fel a Star Wars-ból.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése