Ms Littlewood verseskönyve: Szép intelem balladája a baszakodókhoz

Szép intelem balladája a baszakodókhoz

Van, hogy a rusnya gondok megtalálnak,
szorongatnak, míg belegebedek;
de a gondok mögött emberek állnak,
én már felfedeztem, arcok, nevek.
Felebarátom, óva intelek:
rosszul jár, kit mögötte találok.
Eléri egy titokzatos átok;
ha panaszkodsz, miért a gyötrelem:
nem sors, csak nem érted az okságot.
Okosabb, ha nem baszakodsz velem.

Van, hogy nem támadok, míg nem piszkálnak,
az árnyékban lustán elheverek;
az oroszlán is tűnhet ártatlannak,
amíg le nem harapja a kezed.
Munkamegosztás mindig létezett,
amiben én örömet találok:
míg te ordítasz, csendben kivárok,
majd az adósságom megfizetem.
Jobban jársz, ha magadtól belátod:
okosabb, ha nem baszakodsz velem.

Van, hogy azt hiszik, védett helyen állnak:
legyen kőfal, hírnév vagy kereset,
engem nem véd ki se dac, se utálat,
nem lágyít se kérés, se szeretet,
nem hat meg szabvány konzerv-felelet.
Másnál talán torzak az arányok,
dühösen én pontosabban látok:
minden gyenge pontod felismerem,
tízből tízszer bele is találok.
Okosabb, ha nem baszakodsz velem.

AJÁNLÁS

Herceg, potentát, főnök vagy nábob:
nevezze magát kegyes jóságod
bárminek, türelmem nem végtelen.
Nem fúj el a szél, mint szimpla rossz álmot.
Hát ajánlom, ne baszakodj velem.


Anjouk és Lannisterek címere alapján készült lovagi lobogó, melyen egy kéz középső ujját kinyújtva intelmet fogalmaz meg Villon mester szellemében.

11 megjegyzés :

  1. Like. a Verselemzés tegnap megvolt:) Judit

    VálaszTörlés
  2. "Littlewood forradalmi és/vagy mizantróp ciklusának egyik jellegzetes, balladai formában megírt verse, amely kiválóan példázza a költő formai sokszínűségét és kiérleltségét..."

    Leendő tanulmányom kezdő sora :) Amúgy nice ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és/vagy :D
      és egyébként tényleg, e kettő között ingadozva.
      köszi!

      Törlés