Ms Littlewood verseskönyve: Úton

Úton

Neal
édes egykomám
nem vagyok narkomán
nem ám
nem összeegyeztethető
nem ereszt a tér és idő
fogságba estem
csak néha festem
a falat szivárványosra
legyen akármilyen rusnya
az én falam itt
mondok valamit
tudom más volt nekem osztva
mindig te vittél a rosszba
édes egykomám
Neal
drága haverom
már nem is tudom
úton
mikor jártam legutóbb még
más korszakot írt a térkép
a naptár vagy mi
mindegy csak annyi
a lényeg hogy akkor és ott
nekünk egyik sem számított
se hely se idő
mindig egyszerű
irányba stoppolt az élet
lefelé lefelé délnek
növényi szintig
az voltál mindig
nekem esélyem sem volt rá
hiába őröltem porrá
minden köptetőt
gyorsan mielőtt
párnák közt végezném ágyban
szabad levegőre vágytam
drága haverom
Neal
bolond testvérem
ilyen estéken
kérem
ne tünedezz fel szobám falán
félek te emlékszel talán
mi volt az az az
ami odabasz
amiért lejártuk talpunk
éjszakánként fennmaradtunk
írni és inni
könnyen ment hinni
nagy dolgokat viszünk véghez
velünk nem a közöny végez
ha kellett egy rím
bebop benzedrin
fortyogott agyunkban ritmust
haver nézz magunkra itt most
nem hitted volna
még a pokolba
is elmentünk tudod mondják
az úton lenni boldogság
nem kell győzködnöd
már rég eldöntött
tény a jövő és mi ketten
nincs helyed az életemben
csendesebben hé
dugulj elfelé
én már halk dalokat költök
fel ne ébresszük a kölköt
bolond testvérem
Neal
vidámabb felem
ez az életem
te nem
tudod elképzelni ember
milyen kelni minden reggel
a dumát hagyjad
átlátok rajtad
bármilyen úton haladtál
mindig egyhelyben maradtál
nem szégyen haver
van ki sose mer
lépni csak mozgásban lenni
ki érthetné ezt ha nem mi
ha meggondolod
most is láthatod
mindig te vittél a jóba
hajnal hármat üt az óra
fura pillanat
ablakom alatt
egész halkan hallom haver
pőrevagonok húznak el
délnyugat fele
el a semmibe
biztos utoljára ha már
megérkezni mondják halál
vidámabb felem

Felhős, szürke ég alatt, csenevész bokrok között végtelen távolba vezető, töredezett, kátyús út Jack Kerouac Úton című regényének illusztrálására.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése