Ms Littlewood verseskönyve: Lépa, letek, mogyoló

Lépa, letek, mogyoló

Lépa, letek, mogyoló.
Aztán jött a logopédus,
berregett egy nagyot, és huss,
előénekelt nekem:
répa, retek, mogyoró,
ismételd, ha kérhetem.
Csak lestem a székemen,
meg sem mukkantam sajnos.
Azóta már szégyellem,
mert szerinte világos:
egy, nem tehetek róla,
kettő, ezért vagyunk itt,
három, csak gyakorlás kérdése,
és menni fog fényesen.

Mit szütsz kisszűc, tán szósz húszt?
Aztán jött a logopédus,
sziszegett egy nagyot, és huss,
előénekelt nekem:
mit sütsz, kis szűcs, tán sós húst,
ismételd, ha kérhetem.
Csak lestem a székemen,
meg sem mukkantam sajnos.
Azóta már szégyellem,
mert szerinte világos:
egy, nem tehetek róla,
kettő, ezért vagyunk itt,
három, csak gyakorlás kérdése,
és menni fog fényesen.

Etty metty mag meg még etty metty.
Aztán jött a logopédus,
csettintett egy nagyot, és huss,
előénekelt nekem:
edh medhmag meg mégedh medh,
ismételd, ha kérhetem.
Csak lestem a székemen,
aztán nevettem sajnos.
Azóta már szégyellem,
mert teljesen világos:
egy, nem tehet róla,
kettő, ezért vagyunk itt,
három, csak gyakorlás kérdése,
és menni fog fényesen.

Fekete-fehér digitális rajz a répa, retek, mogyoró, korán reggel ritkán rikkant a rigó logopédiai célra használt mondóka tartalmi elemeiről.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése