Ms Littlewood verseskönyve: Radiátor

Radiátor

Hallgattuk azt a Kaláka-lemezt,
közben gondoltam amazt, meg emezt
iguánául,
olyat, például
hogy laknak-e nálunk is állatok,
nagy dolgot sajnos nem kell várnotok,
zenét se szerzek,
mert az a helyzet,
laknak ugyan, de nem valami sok,
azok is eléggé szánalmasok,
van a muslica,
ami huss, szia,
elrepül, és csak ennyire képes,
a felhozatal elég szegényes,
vannak a legyek,
őszinte legyek,
lábamat egyik sem szimatolja,
merre jártam, nagy ívben letojja,
mint az ablakot,
és súrolhatod
a pöttyöket, amik csíkos nyálka
formát öltenek víz hatására,
estére pedig,
ha a reggelit
lehajigálom, és ott is hagyom,
megjelenik egy hosszú hangyanyom
faltól kolbászig,
ritmusra mászik
egy-két miniatűr gyalogezred,
viszont ha kicsit piszkálni kezded,
mind elmenekül,
játszhatsz egyedül,
mondom, színtiszta merő unalom
állattanilag ez, ahol lakom,
kivétel egy van,
izé, hogy mondjam,
a sárkány a radiátor mögött,
ő sem olyan rég, hogy beköltözött,
bár az is lehet,
hogy minden telet
itt töltött, csak én nem vettem észre,
mert a paplan sarka alól nézve
nagyon is kilóg,
olyan száz kilót
nyomhat, éjszaka motoszkál halkan,
ha kidugom, csikizi a talpam,
bugyborog és rág,
ha a termosztát
kattan, azonnal bevirgoncodik,
kilopózik a könyvespolcokig,
kicsit pakolász,
éles foga száz,
hajnal lesz, mire lenyugszik végre,
erőssége a környezetébe
beleolvadás,
ezért senki más
a családból eddig nem szúrta ki,
nem is láthatja meg senki, aki
nem elég bátor
a radiátor
mögé nézni, ahol minden van ám,
nem csak sárkány, de zokni tonnaszám,
csokiba ragadt
pár legódarab,
nem csoda, hogy a nem elég bátrak
közé kell sorolnom jóanyámat,
de ő legalább
nem mondja, nahát,
miket találsz ki, csak hogy magától
egy zöld, kifordított radiátor
formájú izét,
ami a vizét
fújja tűz helyett, ha tekergetik,
nem tud elképzelni, erre pedig
én annyit mondtam,
mindjárt gondoltam,
de mély együttérzéssel, mert mégis
az anyám, és ha ő meg a partvis
viszonyát veszem,
megáll az eszem
a nagy lelkén, hogy felajánlotta,
kisöpri onnan, jobban, mint szokta,
persze nem hagytam,
mert az állattan,
mint azt neki is boncoltam kicsit,
egy darab sárkányban merül ki itt,
ami szomorú,
se túzok, se gnú,
mindig csak ezek a legyek, hangyák,
amik az embert hidegen hagyják,
ő bólogatott,
majd arra jutott,
hogy szerinte egy akvárium még
pont beférne, ha innen a tévét
áttoljuk oda,
de csak akkor, ha
fogom ezt a partvist, duma nincs ám,
és kitakarítom, mint a villám
az összes sárkányt,
a legójárgányt,
manót, cicát és minden pordögöt,
ami él a radiátor mögött.

Illusztráció gyerekvershez, zöld pikkelyes, csillagszemű, radiátor formájú sárkány, farkán ruha szárad kiteregetve, előtte sorban hangyák menetelnek.

4 megjegyzés :

  1. még jó, hogy hallgattad azt a Kaláka-lemezt, meg még jóhogyjóóóó! :)

    VálaszTörlés
  2. lehet, hogy mindenki hallgatta, de ilyen verset csak te tudsz, még jó... ;)

    VálaszTörlés