Ms Littlewood verseskönyve: Kedves [...] néni

Kedves [...] néni

Kedves [...] néni
most láttam a neten
hogy meg tetszett halni
csak kidobta nekem
véletlen a mátrix
hőn szeretett tanár
nagy pedagógusunk
elolvastam ha már
így kidobta nekem
emléke szívünkben
és tényleg mert nyoma
mindmáig se tűnt nem
feledem nem tudom
mi mindent tetszett meg
tanítani nekünk
alapként kezdetnek
meg tetszett mutatni
milyen ha gonosznak
jut egy csepp hatalom
mi mindent okozhat
csak rajta múlik hogy
megtűr vagy eltipor
hazudhat magáról
vagy rólad bármikor
rágni a nyelvemet
padlóba szapultan
kedves [...] néni
magától tanultam
lapulni hallgatni
hát én emlékezem
ha már így kidobta
ma a mátrix nekem
kár hogy nem egy díjat
vagy egy oklevelet
tetszett kapni éppen
mint nagy hőn szeretett
kedves [...] néni
akkor aláírnám
ugyanazt amit most
elbírná a hír tán
de a gyertya alá
mit írkáljak oda
kedves [...] néni
kedves volt tanoda
hiába dobta ki
a net ahogy engem
dobott ki naponta
mindazon években
klórszagú zöld űrbe
kifakult rémálom
állok a folyosón
a falat piszkálom
hétfőtől péntekig
tanévről tanévre
látom más aláírt
annyit hogy na végre





Illusztráció vershez, Pink Floyd Another Brick in the Wall dalát idéző vöröstéglás fal az iskolában, tanárok, pedagógusok mátrixa a sarokban.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése