Ms Littlewood verseskönyve: Egy tárgy

Egy tárgy

Az én szívemben boldogok a tárgyak
az én agyamban kopasz cenzor ül
még tudatomnál csak a szemem bágyadt
lebeg lebegve lassan elmerül

az én kezemben olvadnak a formák
az én ölemben gyűlnek a hegyek
innen talán már látni azt az ormát
gyertek elém ti mert én nem megyek

az én terpeszem kelletlen kis horpasz
csak ritkán lök hanyatt a horderő
ma sem leszek akinél súlyosabb az
rendre amit róla mint amit ő

az én szemem katalogizált lomtár
sorokban versek átlókban mesék
a minimum is több az unalomnál
a semmi is több mint a semmiség

az én szám nem hajol közel a fülhöz
jobb vigyázni még elmagyarázna
egy díszteremnyi mary poppins üldöz
álmaimban esernyőket rázva

az én szívemben boldogok a tárgyak
az én agyamban kopasz cenzor ül
vágyott ahogy egy szimpla tárgyra vágyhat
na viszlát mondom ő meg elrepül


(idézet: Nemes Nagy Ágnes; Európa Kiadó)




Mary Poppins boldog mosollyal az arcán, esernyőbe kapaszkodva lebeg a felhők között a kék égen, kezében táskával, nyakában sállal, fején kalappal.

2 megjegyzés :