Ms Littlewood verseskönyve: Tortarecept

Tortarecept

Elsőre kimaradt a cukor,
de amúgy jól nézett ki.
Így nem is jött rá senki,
milyen baromi keserű lett,
amíg viccesen ki nem dülledt
minden szem a legelső
falatnál. Na sebaj, cső,
mondtam neki, és kikukáztam.
Mert egy dolog jön be, ha gáz van,
meg kell próbálni újra,
tojva broáfra, fújra.

Másodszor kissé odaégett,
mert az ember nem állhat
sütőnél, mint vadállat
hosszú, méla lesben egész nap.
Na és, ha enyhén égett részt kap
valaki, hát nagy dolog.
Vakarok és kormolok,
nem is maradt semmi, csak némi
szenes morzsa. De nem kell félni,
még egyszer megpróbálom.
Menni fog, mint az álom.

Harmadszor már a mesében is
sikerülni szokott, hány
királyfi és királylány
él boldogan, amíg meg nem, csak
nekem nem jön össze. Ha megcsap
a kudarc szele, mégsem
adom fel, a nagykésem
kapom inkább, szétkaszabolom
a rút sütit, nem mondom, bolond
látvány, de tök jól higgaszt.
Megbüntetem a kis gazt.

Negyedszer csak kicsi híja volt.
Merengtem a kanasztán
a gép előtt, de aztán
hogy is fogalmazzak, szétesett.
Annyit mondok, nem volt szép eset,
és nem akarod tudni
a többit. Haragudni
felesleges mégis, hiszen ő
csak egy tökfej torta. Ehető
lesz, ha belegebed is.
Hitem vas, erőm dzsedis.

Ötödször ádáz akarattal
fogtam bele, mint aki
a balsorsát hívta ki
maga ellen, és vad csatában
tudja, még ma odavész. Lábam
remegett sütőt nyitván,
izzadtam is, mert nyilván
nyúlós trutymák fogad odabenn,
vagy feketeszén. De nem, de nem!
Összeállt a hőre, oszt
írtam róla hőseposzt!



Illusztráció gyerekvershez, háromrétegű torta áll a NASA muzeális űrhajózási számítógépén a Gateway to Space nemzetközi űrkutatási kiállításon.

2 megjegyzés :