Ms Littlewood verseskönyve: Bezzeg

Bezzeg

Micsoda idők,
micsoda nyamvadt idők!
Éppen, hogy a földből kinőtt,
már felesel, már cin-cincog!
A mai kölkök nagy francok,
nem úgy, ahogyan mink régen!
Elfajzik az ős egérnem,
picin-cin múlik, és vége!
Belebújnak a tévébe,
bámulják, az agyuk kiég,
bezzeg nem kövültünk mi még
filmek elé, mint a cement,
csak a cin-cin-cimbora ment,
nem transzformersz, meg pokémon,
az a nyomott egérdémon,
fajtánk szomorú szégyene!
Egyik-másiknak négy szeme
van, hát rendes dolog ez, mi?
Én mondom, hogy kezd kiveszni
a tartás és a tisztesség.
Inkább rádiózok, ez még
szebb időkre emlékeztet.
Csak a macska bajsza rezgett
a levegőben, nem wifi!
Ma meg egyik lusta ifi
sem biflázik verset meddőn,
rákeres csak a webkettőn.
Nem volt burger, nem volt műkoszt,
megettünk vagy húsz kiló koszt,
nem is volt még allergia!
Ma meg minden haver fia
nyeklik-nyaklik, még a krémes
és a sajt sem csúszik, rémes,
morcin-cin nyammog, otthagyja,
cin-cin-cingár is a nagyja!
A tanár ha nyakon vágott,
kapott egy csokor virágot,
vágottat, persze, nem ám még
feljelentés, meg röntgenkép!
És mégis rendes egerek
lettünk, ma már csak nevetek
azon az orrtörésen is,
én nem ilyen kis gyógytesis,
nem gyenge cin-cin-cinege
voltam, akinek melege
van, ha futni kell néhány kört!
Három tányér búzapörkölt,
aztán nyomás az edzésre!
Cin-cin-cinkes volt, ha késve
értem, sitty-sutty, két pár tasli,
nem kell ettől hasraesni,
mert én még tanultam rendet,
mint a cin-cintányér csengett
a fül, nem is mertünk lógni!
Bezzeg ma már más a módi,
csak cin-cintalanság járja,
egér egérnek macskája,
hát ja, ez lett a régi nett
világból, az idegemet
cin-cincálja ez a téma,
cin-cin-cinkos, aki néma!


Digitális vízfestményen két szürke mezei egér egy földbe épített üregben, az egyik virágot locsol, a másik a frissen kinyílt muskátlikra mutat.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése